EASY CHIC OUTFIT – MDV JEWELS, BARONIO TROUSERS AND SOME COOL NEW IN!
THE COOLEST GUIDE TO CHRISTMAS GIFT FOR HIM

THE NEW PANTONE COLOR OF THE YEAR IS NOT WHAT YOU EXPECT!


A refreshing and revitalizing shade, Greenery is symbolic of new beginnings.
Greenery is a fresh and zesty yellow-green shade that evokes the first days of spring when nature’s greens revive, restore and renew. Illustrative of flourishing foliage and the lushness of the great outdoors, the fortifying attributes of Greenery signals consumers to take a deep breath, oxygenate and reinvigorate.
Greenery is nature’s neutral. The more submerged people are in modern life, the greater their innate craving to immerse themselves in the physical beauty and inherent unity of the natural world. This shift is reflected by the proliferation of all things expressive of Greenery in daily lives through urban planning, architecture, lifestyle and design choices globally. A constant on the periphery, Greenery is now being pulled to the forefront – it is an omnipresent hue around the world.
A life-affirming shade, Greenery is also emblematic of the pursuit of personal passions and vitality.
Greenery symbolizes the re-connection we seek with nature, one another and a larger purpose amid a complex social and political landscape.

What is the PANTONE Color of the Year?
A symbolic color selection; a color snapshot of what we see taking place in our global culture that serves as an expression of a mood and an attitude.

ITALIANO

Una tonalità fresca e rivitalizzante, il Greenery simboleggia nuovi inizi. Una tonalità brillante del verde -le cui sfumature evocano i primi giorni primaverili, quando la natura si risveglia e si rinnova. Suggerisce a chi lo guarda un respiro profondo, ossigenante e rinvigorente. Greenery è il colore neutrale della natura. In un mondo sommerso dalla modernità, il Greenery costituisce una connessione con tutta la bellezza del mondo naturale. Questa esigenza di riflette nell’abitudine, sempre più diffusa, di utilizzare il Greenery nella progettazione e realizzazione di progetti urbani e in generale di progetti di architettura, ma anche nell’introduzione di questa tonalità di verde nel lifestyle e nel design mondiale. Una costante delle periferie, diventa protagonista anche nel centro città. Una colore diffuso e presente in tutto il mondo. Un vero e proprio inno alla vita, simboleggia la vitalità di ognuno di noi: il Greenery è la ri-connessione con la natura, in un contesto sociale e un panorama politico molto complesso.

Cos’è PANTONE Color of the Year?

Una selezione di colori simbolica; una rappresentazione, attraverso il colore, della cultura globale, e serve come espressione di un mood o di un attitudine. Viene selezionato annualmente dalla società PANTONE, e proposto ogni Dicembre, per l’anno successivo.

Sources: Pantone.com

Leave a Reply

L'indirizzo email non verrà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *