• Large photos
  • Small photos



St Valentine is the sweetest time of the year!
Just because men loves sweets, and women too, (surely not because of my obsession for cute pastries), I wrote this post to help you to create amazing and super-easy pastries. This Valentine recipes are from an adorably crazy girl, her name is Rosanna Pansino and she’s a youtuber. Her Youtube channel has more than 5 million followers, I think it’s because of she expertly mix her crazy personality with easy and beautiful recipes, and this mix really work!

Rosanna creates three recipes in this video: the first is a super-easy pastry made of bagel sticks and candies, assembled together to create a sweet Valentine’s arrow. The second is a chocolate sticks made with big bagel sticks, chocolate and heart candies, and the last Valentine’s recipe is my favorite: cheesecake with messages. It’s the original American cheesecake’s recipe, so it’s a little different from the European’s one, but these pastries look amazing, and super-delicious!

ITALIANO

Solo perchè uomini e donne amano I dolci, e non certamente a causa della mia ossessione per i dolci carini, ho scritto questo post, per aiutarvi nella scelta della ricetta giusta per San Valentino. Le ricette nel video appartengono ad una ragazza pazza e adorabile: il suo nome è Rosanna Pansino, ed è una celebre youtube. Il suo canale ha più di 5 milioni di follower, e credo che il suo successo derivi dalla sua capacità di mixare sapientemente una personalità tutta pepe con ricette semplici ma di impatto.

Rosanna in questo video mostra 3 ricette: la prima è super semplice, un dolce creato con bagel sticks e caramelle, assemblate per creare una dolcissima freccia di Cupido. La seconda è un bagel ricoperto di cioccolato e caramelle a forma di cuore, ma è la terza la mia preferita: cheesecake con messaggi. È la ricetta tipica americana, quindi è leggermente diversa da quella europea, ma il risultato, oltre ad essere magnifico, è delizioso!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment