BLACK OUTFIT AND VOILE BLANCHE
NOHOW OPENING PARTY – THE ITALIAN-MADE STREETSTYLE

MY LACOSTE POLO – CLASSY CHIC EVERYDAY OUTFIT


I love the days like this: the weather is perfect, the air is so crisp and clean… it’s a great day to walk down the streets!

Yep, October is an amazing month, because the man starts to dress with classy details like scarfs and cardigans, chic elements that give an elegant allure to the man.

Today I choose a white Lacoste polo with long sleeves and blue stripes, perfect with a blue knitted cardigan and a pair of sartorial trousers. I combined these amazing colors with beige suede leather loafers, to give a sophisticated touch.

I think that long-sleeved polo shirt is a timeless classic: it tells the story of a simple and refined personality, which is never excessive, completing a perfectly balanced outfit with discreet elegance. The elegant-but-simple allure of this outfit, makes this look perfect for the day, a classy chic everyday outfit for the street gentleman.

ITALIANO

Amo I giorni come questo: il tempo è perfetto, l’aria pulita e frizzante… è la giornata ideale per passeggiare lungo le stradine della mia città!

Ottobre è un mese fantastico, perché l’uomo inizia a vestirsi con elementi di stile come sciarpe e cardigan, che regalano sempre un tocco di classe al look, arricchendolo.

Oggi ho scelto di indossare una polo bianca di Lacoste a maniche lunghe, con righe blu in rilievo, perfetta da abbinare ad un cardigan in maglia ed un paio di pantaloni sartoriali. Ho staccato poi un paio di mocassini scamosciati di pelle beige, per dare al look un tocco ancora più sofisticato.

Credo che la polo a manica lunga sia un classico senza tempo: racconta una personalità semplice e raffinata, che non sfiora mai l’eccesso, completando con discreta eleganza un outfit perfettamente bilanciato.
Blu e bianco, un binomio irresistibile. Le linee nette regalano all’outfit un’aura semplice ed elegante, per un look da giorno impeccabile, che racconta una personalità casual-chic.

Leave a Reply

L'indirizzo email non verrà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *