• Large photos
  • Small photos

Today I woke up and I opened the window. The air was crispy and not particularly cleaned. But that’s not what have captured my attention.

It was the sound of the people walking eagerly awaiting and floating in their heels, chatting with a high-pitched voice and waving their bags and suitcases, heading for the only destination possible.

I’m in Milan, in the Fashion district, and all those people are here for one reason only: Fashion Week started.

There’s something magical in the Fashion Week atmosphere: it’s like acting in a Hollywood movie, the kind where people are fashionistas and the main character are surrounded by a shiny allure, like Grecian Gods. But you’re the film director, and the photographers in the streets are your film crew.

It’s showtime, and I’m ready!

I’m wearing a street style outfit by Diesel Black Gold and I absolutely love it. The trend of loose-knit sweater is beautiful, I think I’ll write an article about it, ‘cause I’m sure soon it will be a must-have. The jeans with patches and the leather boots balance the bright colors of the leather jacket and sweater. I complete my outfit with my MDV eyewear and I styled my hair with my favorite hairstyle products: the Matt Clay paste and the Kryptonite hairspray by Hair Bello.

Now I really need to go, today it’s the first day of Milan Fashion Week men’s, and I’ll attend the Diesel Black Gold fashion show, the Versace fashion show, the shooting of the MDV Jewels ADV Campaign and the Dolce & Gabbana party!

Let me know if you ever attended a Fashion Week and if you felt the same way! If you haven’t, you should once in your life, trust me!

MDV

ITALIANO

Stamattina ho aperto la finestra. L’aria era frizzante e non particolarmente pulita. Ma non è questo ad aver catturato la mia attenzione.

è stato il suono della città, il rumore delle persone che camminavano con passo svelto, fluttuando sui loro tacchi, chiacchierando concitata con voce squillante, facendo ondeggiare a destra e sinistra borse e valigette. Con energia, con attesa trepidante. Diretti verso l’unica direzione possibile.

Sono a Milano, nel Quadrilatero della Moda, e tutte queste persone ben vestite sono qui per una sola ragione: è iniziata la Fashion Week.

C’è qualcosa di magico nell’atmosfera della settimana della moda: è un po’ come trovarsi dentro il set di un film, di quelli ambientati a New York, dove le persone adorano la moda e i protagonisti sono circondati da un’allure scintillante, come Dei Greci. Ma qui tu sei il regista, e i mille fotografi per strada sono i tuoi Cameraman.

Si va in scena!

Il primo outfit che indosso oggi è di Diesel Black Gold. La cosa che mi piace di più è il maglioncino traforato -presto scriverò un articolo proprio su questo trend, i tessuti a trama larga saranno il prossimo must-have. I jeans con toppe e gli stivaletti in pelle sono in netto contrasto con i colori chiari che indosso sopra, creando un’outfit ben bilanciato. Ho completato il look con i miei occhiali MDV Eyewear ed ho creato l’hairstyle con i miei prodotti preferiti: la pasta modellante Matt Clay e la lacca Kryptonite di Hair Bello.

Ora devo proprio andare, oggi mi aspettano la sfilata di Diesel Black Gold, il fashion show di Versace, lo shooting della nuova Campagna ADV di MDV Jewels e il party di Dolce & Gabbana!

Fatemi sapere se siete mai stati ad una Fashion Week e se vi siete sentiti nello stesso modo! Se non l’avete mai fatto, il mio consiglio è di farlo almeno una volta nella vostra vita!

MDV

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment