Vampy lips are definitely the trend of this year – guide to purple lipstick.

I think this trend is absolutely irresistible because it’s sophisticated and highly conceptual. But, as ever, this is not the absolute truth: there are some rules that must be followed to have a stunning look and not a “punch-in-the-face” one.

Vampy lipstick is perfect for a fancy evening outfit, with a smoky eyes and a twenties hairstyle. You can coordinate with this look a long, shiny black dress, for an extra-feminine allure. If you want to look sexy and androgynous , instead, you can chose a girl smoking in the style of Chanel. Both are gorgeous, because, as I said, this trend is hyper-sophisticated.

So, I found a video tutorial on youtube, who explain how to apply the dark vampy lipstick, step by step.  This is a video by Johanna Ortega, a youtuber make up artist. Hope you like it, I loved it.

striscia ita

ROSSETTO VIOLA HOW-TO

Le labbra viola sono il trend dell’anno. Credo che questo trend sia assolutamente irresistibile, perchè sofisticato e altamente concettuale. Ma, come sempre, questa non è una verità assoluta: ci sono alcune regole che devono essere seguite per ottenere un risultato meraviglioso invece che un look “pugno in faccia”.

Il rossetto vampy è perfetto per un look da sera estroso, abbinato con uno smocky eyes ed un hairstyle anni venti, con ampie onde. Puoi abbinare a questo look un lungo, scintillante abito nero, per un risultato extra-femminile. Se invece vuoi un look più androgino, puoi indossare uno smocking da donna in stile Chanel. Entrambi sono favolosi perchè, come ho già detto, il risultato è iper-sofisticato.

Per questo motivo ho trovato un ottimo tutorial su youtube, che spiega passo per passo come applicare il rossetto dark vampy. Il video è di Johanna Ortega, youtuber e make up artist. Spero lo apprezzerete, io l’ho amata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment