Dark circles are the sword of Damocles that hanging over the head of everyone.

Stress, sleep deprivation, poor nutrition are some of the main causes behind the problem of the problems: “How to get rid of puffy eyes?”. I often work night, so I really know what it means to fight with this kind of things, but I also do a job where my good image is important, and I need that my face seems rested. So, I’m willing to share my secret to you!

This is, as always, a smart & quick guide where “homemade” is the key world.

THE TEA BAG:

800px-Teabag_a_ubt

 you have to squeeze the tea bag and to let it cool, then, you apply it under your eyes for 15 minutes. This will reduce the swelling.

THE PICKLE:

Cucumber-Juice-Feature-2

Pickles are maybe the most well-known method to get rid of puffy eyes. You can use pickles in two ways: putting a slice of pickle under your eyes or squeezing the pickle and wetting a gauze with the juice for a quarter of an hour.

TOMATO JUICE:

tomato-juice-drink

Tomato juice is perfect because it improve the skin tones. The color of your skin will be radiant.

A DIET RICH IN ANTIOXIDANTS AND VITAMIN C:

vitaminaC

in the long term this method guarantee the most effective result. This is because they’re not only important for the puffy eyes, but for the skin in general!

RELAX:

frog-on-back-relax

It’s important to give the right rest to yourself. Even if you have a busy day, you should be able to set aside a few minutes each day to cuddle your body.

striscia ita

Le occhiaie sono una spada di Damocle che pende sulla testa di tutti, nessuno escluso.

Lo stress, la mancanza di sonno e una dieta sbilanciata sono alcune delle cause principali di questo problema.

Io sono abituato a dormire poco, quindi so cosa significa combatterci, ma faccio anche un lavoro in cui è importante comunicare una buona immagine, perciò ho bisogno che il mio viso risulti sempre riposato.

Così ho pensato di condividere con voi il mio segreto! Ecco come mi libero delle occhiaie!

Come sempre, questa è una guida veloce e intelligente, dove “homemade” è la parola chiave.

LA BUSTINA DI THè: tutto quello che devi fare è strizzare e far asciugare una bustina del thè, per poi applicarla sotto agli occhi per 15 minuti. Questo contribuirà a sgonfiare le tue occhiaie.

IL CETRIOLO: i cetrioli sono forse il metodo più conosciuto per disfarsi di questo inestetismo. Puoi usarli in due modi: applicandone una fetta direttamente sopra gli occhi, oppure spremendoli e bagnare una garza con il succo ottenuto, per un quarto d’ora.

IL POMODORO: il succo di pomodoro è perfetto perché migliora il colore della pelle. Il tono della pelle risulterà radioso.

UNA DIETA RICCA DI ANTIOSSIDANTI E VITAMINA C: nel lungo termine è il metodo più efficace. Questo perché una dieta ricca di questi elementi garantisce un miglioramento della pelle in generale.

RELAX: il riposo è importante per la tua pelle. Anche se la tua giornata è ricca di impegni, ritagliati qualche minuto per coccolare il tuo corpo.

 

 

 

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment