• Large photos
  • Small photos

The Couture week in Paris is something incredible: it’s like being in Capitol City from Hunger Games movie.

If you’ve never been in Paris during that week, you should once in your life. The catwalks are amazing, between elegance and alien atmospheres, but the street style is even better, in my view: proud fellas who show their fancy styles, walking down the streets of Paris with their crazy shoes.

Models, Influencers and Fashionistas from all over the world conquer the Fashion District with their Chanel bags and Karl Lagerfeld’s faux fur coats, and everything seems to scream “fashion is fun!”

For this reason I picked up some of my favorite looks here, to show you the exquisitely ironic side of street style during Paris Couture Week, where no one takes himself too seriously -that’s the key to win this game!

ITALIANO

La Couture week parigina è qualcosa di incredibile: è come essere nella Capitol City dei film di Hunger Games. Se non sei mai stato a Parigi in questo periodo, il mio consiglio è di andarci una volta nella vita.

Se le passerelle sono stupende, con i loro abiti fluttuanti e le loro atmosfere aliene, lo street style è persino meglio, dal mio punto di vista: personaggi di tutte le età che mostrano fieri i loro look eccentrici, camminando per le vie di Parigi con le loro scarpe assurde.

Modelli e modelle, influencer e fashionisti da tutto il mondo pronti a conquistare i quartieri della moda a colpi di borsette di Chanel e a suon di pellicce di Karl Lagerfeld. Insomma, tutto sembra urlare “la moda è divertimento!”

Per questa ragione ho raccolto alcuni tra i migliori look, per mostrarvi questo lato squisitamente ironico della moda Parigina, dove nessuno si prende troppo sul serio -ed è proprio questa la ragione per cui funziona!

Credits: Images courtesy of Tyler Joe and Collage Vintage

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment